duminică, 21 mai 2017

ikigai...

... am descoperit un cuvânt: ikigai (https://fr.wikipedia.org/wiki/Ikigai )...
... dar nu este doar un cuvânt, este un concept japonez ! şi ca tot ce descopăr la acest popor, totul este atât de simplu deşi la prima vedere pare complicat...  
... ikigai a fost descoperit de japonezi prin sec. al XIV-lea...
... unii traduc prin: 
            ''fericirea de a fi mereu ocupat''
            ''motivul pentru a se trezi dinmineaţa''
            ''raţiunea de a trăi''...
... din ceea ce am citit pe internet, pentru un japonez acest ikigai înseamnă multe: alimentaţia moderată, odihna, mişcarea în natură, a se întâlni cu prietenii...
L'ikigai pour trouver le job de ses rêves... fiecare îşi descoperă propriul ikigai...    
... am descoperit şi un exemplu practic - pentru a afla propriul ikigai -: pe o foaie de hârtie, desenezi 4 cercuri (ca în desenul alăturat) şi încrii în fiecare cerc: 
            -ce îmi place cel mai mult
            -pentru ce sunt plătit
            -la ce sunt eu bun   
            -ce are nevoie lumea 
descoperind astfel legătura dintre: pasiune-profesie-misiune-vocaţie ! 
... pasul următor ar fi - într-o societate care funcţionează bine !- să te angajezi voluntar undeva sau să îţi creezi propria afacere, unde să îţi îndeplineşti ikigai-ul tău (sensul vieţii şi satisfacţia personală)... o viaţă "bună şi utilă", care va oferi fericire în timp...
... o lecţie frumoasă de viaţă !
(sursa:
http://www.terrafemina.com/article/ikigai-ce-mot-japonais-va-vous-aider-a-trouver-le-job-de-vos-reves_a307177/1

2 comentarii:

  1. cuvant-concept...ma gandeam sa gasesc unul la noi dar nu-mi vine in cap niciunul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      nu cred că avem similitudini - tradiţiile noastre sunt atât de diferite !

      Ștergere